Thursday, December 2, 2010

Lawatan Kilang Kopi Radix

Ni lawatan under Kelab Muamalat (kos aku) mase kat UUM.Lawatan ke kilang HPA KOPI RADIX kat Jejawi, PERLIS...korg penah minum x kopi radix?perghh..memang masyuk giler..syahduu wooo...ala yg dalam iklan 2 "mai scawan"..yg 2 laaa.Kilang HPA ni diuruskan oleh orang melayu Islam kita sendiri.Pengarahnya Tuan Hj Ismail...HPA INDUSTRIES BHD ni semakin mendapat tarikan di peringkat global.Is memasarkan produk2 halal yg bersumberkan herba.Skang ni banyak la produk2 terbaru diorg mcm Radix Fried Chicken (RFC),RADIX BAKERY,COLA RADIX,RADIX COCO n byk lagi laa...Yang aku gi lawatan ni Kilang KOPI RADIX...so, kitorg dapat tahu la camne cara pemprosesan kopi ni.memang best tengok...dengan mgunakan teknologi yg canggih..Lawatan ni dlm 40 orang jer..Pensyarah yg ikut Ust Naim..Ust ni mmg sempoi orgnyer..aku lak jadi AJK dlm lawatan ni.kitorg sampai dlm kul 9/10 pagi gitu r..mula2 sampai kat kilang tu,kitorg dengar taklimat dulu dr pengurus kilang tu..En Zakaria.Pas abis taklimat 2 baru la kitorg dibawa masuk kat dlm kilang tu..nak masuk kat situ kena pakai sarung kepala n topeng.Ia untuk mengelakkan dari ape ntah...aku pon x ingat.haha...














Pas abis kitorg wat lawatan,kitorg g GUA KELAM lak...de aktiviti sukaneka skit kat sane..xkan nk wat lawatan pastu balik kan..boring la gitu.jadi kitorg pon wat program ntah pape ntah.yg laki2,pompuan2...kitorg wat asing2...maklumlah kos Islamik..hehe.Kitorg dak laki ape lagi...wat aktviti dlm air r...men belon.huhu













No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan mesej anda...