Tuesday, April 24, 2012

Air Terjun Bukit Hijau


Tempat ni kalau korg gi memang syok abis, memang aku berpuas hati gi sini. Air Terjun Bukit Hijau terletak di baling Kedah. Time ni aku gi mase cuti midsem, gi ngan budak2 yang x balik umah la..haha. Aku gi dalam 2 kete je 8 org sume…aku, bacik, forest, pian, yik, hujan, pokli n nuar..dekat sejam setengah je perjalanan dari uum. Sebelum 2 kitorg singgah makan dulu sebab takut lapa nnt pas men air. Kitorg makan bagi amek tenaga dulu kasi kumpul tenaga banyak2. Sampai kat situ kitorg carila port yang dalam2 bia leh berenang n blaja brenang skali baru syok. Ni kalau tmpat yg cetek2 nak brenang ape camtu..pas cari2 tempat 2 jumpa la satu tmpat ni mmg baik punya..mmg dalam gile n aku pon leh terjun2 kat situ. Die punye dalam 2 smpai aku pon x dapat jejak kaki lagi kat dasar..mmg puas la brader.

Nak balik pastu kete bacik leh wat hal plak kan..tetiba je mati. Memang problem tolla kete die ni. Kitorg pon cam bese la mnolak-nolak trun naik bukit dh bape kali dh smpai bpeluh2. Memang nak kene gi mandi lagi ni. Tolak punya tolak x hidup2 jugak..Lastly de sorg pomen ni dtg tolong kitorg..Ntah ape yg die repair pon aku xtawla sebab aku bukannya mekanik pon...Pas settle sume 2 kitorg singgah mkn char koew teow plak..Mae 2 ujan lebat gile ah..sampai terbang2 meja kitorg...Kitorg memang plan nak gi lagi la tempat 2 ramai2…akan datang…









Kat sini kitorg mandi2





Ni la port kitorg





Tolak jgn x tolak




Ni la abg pomen 2..










No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan mesej anda...