Tuesday, June 7, 2011

Baksis JOHOR

Sepertimana yg korg tahu,UUM akan mengadakan baksis perdana yg akan dijalankan oleh semua dpp..so dpp aku akan wat baksis kat Johor.31 Mei 2011 kitorg bertolak dlm kul 10 lbh gitu la...nek bas Impian Sejati kale hijau...bas mane ntah aku x penah dengar pon..haha.kitorg g 1 bas jer dengan jumlah kseluruhan 39 orang..firstly kitorg brenti kat Gurun,secondly brenti kat R&R ngeri 9 kot...aku pon x taw..ye la kot..haha.kitorg brenti smayg subuh n mandi2.tp aku x mandi pon...sejuk beb..tukar baju je sbb semua kene pkai baju baksis yg HEP bagi..dalam kul10 lebih kitorg pon smpai ke tempat destinasi..Kampung Lubok,Parit Sulong,Batu Pahat Johor.Kedatangan kitorang mmg disambut dgn meriahnye..siap ngan kreta siren lg tuh,ngan bndera Malaysia.memang kitorg x sgka la dsambut smpai camtu skali..trun dri bas 2 kitorg ngah tggu Dato' mane ntah dtg sbb nk rasmikan progm kitorg ni..aku lak trun2 dh sebuk giler...yela sbb aku ni Biro Teknikal...so kne psg 2 psg ni...cek lagu sume nk kene men lagu pe smbut tetamu..aku dduk kat PA Sistem je la dr awal smpai abis event..mmg mmenatkan....pas abis tu kitorg dbhagi2kan kepada femly angkat masing2...de yg 1 femly dpt sorg,de yg dpt 2 org n 3 org...aku pd awalnye kene sorg jer tp dgn lincahnye ak g kat mc mntak tukar sblum diorg wat pgumuman...hehe.nasib bek dpt tukar...aku dok ngan member aku..kami sume dpt femly yg ckup2 bek n sporting...mlm 2 xde event pape so aku ajak mbr aku ni g jalan rumah ke rumah kwn2 kitorg yg len...saje jalan2.jauh mmg jauh la nk g umah2 diorg ni.yg dekat de 2,3 buah rumah je 2 pon mbr pompuan..yg laki sume jauh2...adoii...esoknye plak kitorg wat senamrobik pagi 2,pastu wat ceramah kesihatan n wat priksa kshtn scra percuma kat pduduk kg situ..pastu kitorg wat ptandingan mwarna n modelling utk budak2 kg..mmg sronok tgk dak2 kecik..haha..lps solat zohor kitorg wat sesi ceramah motivasi lak utk bdk2 kg yg amek upsr,pmr,spm n stpm..petang 2 lak kitorg de lawn futsal ngan org2 kg...yg pompuan lak lwn bola jaring...malam 2 plak kitorg pasang wayang citer 'Aku Tak Bodoh'....ntah cmne ntah cite die...aku bknnye tgk sgt mlm 2,aku wat keje ape ntah mlm tu...huhu.











soknye plak de gotong-royong,de rewang gak tp aku x g.aku tido jer sbb penat kot..mane x penatnye sbb aku prg pntg.pape event aku kne dtg awal nk kne prepare sistem,cek microfon,speaker sume...dh la kne dtg awal pastu kne blk lmbat lak...nk kne kms2 brg...nnt hilang plak klu tggal gtu.event kitorg sume kat dewan n balai raya.tp byk kat dewan.t/hri 2 mbr aku ajak g kolam air panas.mak angkat die yg ajak aku skali.aku on jer...g 2 kreta.kitorg g skejap jer sbb hari jumaat..hehe.blk cepat2 ak mndi siap2 nk g smayang.nseb bek masjid dekat jer..ptg 2 TNC UUM trun padang,skali ngan pgetua kitorg.malam 2 acara mlm kbdayaan lak..de mcm2 psembhan.de tarian India,de sketsa,de kuda kepang,de karoke..soknye plak de rewang jgk...diorg wat nasi ambang..de majlis pnutupan dr Dato' Noraini...die yg sponsor sume event kitorg ni..tetiba de surprise lak hari 2.kitorg smbut birthday ketua kampung kat situ..Tukiman nama ketua kg 2...kitorg nyanyi lagu hepi bezday rmai2 n bawak kek utk ketua kg..kitorg balik pg esok..ptg 2 smpai mlm xde event pape.mak ayah angkat aku ajak klua g mkn2...pastu pgetua kitorg lak nk blnje tgk wayang utk dak laki dulu.sbb mlm2 ni x elok nk bwk dak pompuan skali.tp aku x g pon tgk wayang 2...aku tgk wayang kat umah jer ngan fmly angkat aku...esoknye 5 Mei 2011 kitorg bkumpul kat masjid.mase utk bpisah ngah fmly angkt msg2...kitorg bsalam-salaman sblum btolak ke uum smula...






Ni kat kolam air panas


Tnc datang..Dr. Ahmad Faiz


Kuda yang Kepang

Dato' Noraini
Ni Ketua Kampung...En. Tukiman

Ni keluarga angkat aku...

2 comments:

Sila tinggalkan mesej anda...