Monday, November 19, 2012

Kejaiban Semasa Perang Gaza dan Israel


Di sebalik huru-hara peperangan yang berlaku di antara Israel dan Palestin terdapat kisah yg pelik dan ajaib berlaku sewaktu peperangan tersebut. Dimana Al-kisah yang telah diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yg telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yg lalu. Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza:



Peristiwa 1

Seorg ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba2 senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan memusnahkannya. Komander itu menjerit agar x mnembak dan para pejuang berkata mereka x melakukannya. Mereka berkata tiba2 senjata mereka berfungsi dan mnembak sasaran. Para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah yg mnembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!

Peristiwa 2

Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yg cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangkan uniform pejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yg berbaju putih itu???

Peristiwa 3

Tentera Yahudi yg buta setelah serangan berkata mereka tiba2 dibaling pasir ke mata mereka dan tidak tahu siapakah yg melakukannya.

Peristiwa 4

Peluru berpandu yg pertama dilancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik! Allahu Akhbar!!

Peristiwa 5

Pada permulaan perang, roket2 Hamas yg hendak dilancarkan, tiba2 salah 1 roket tersebut meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yg mengaktifkannya. Dan roket tersebut mengenai sasarsan di Israel !!

Peristiwa 6

Yg paling menakjubkan, seorg Ulama’ Syria bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan Baginda sedang mgeluarkan pedang dr sarungnya. Ulama’ itu berkata, “Wahai Rasulullah, ke manakah kamu mahu pergi?”, lalu Baginda menjawab, “Aku mahu berperang di Gaza!!!”. MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza, dimanakah kita??
Itulah serba sedikit dari kisah menakjubkan yg sempat diceritakan oleh al-fadhilk Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan. Ia kisah benar yg perlu umat Islam ketahui.


No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan mesej anda...